Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Deklaracja dostępności

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej lodz.wsa.gov.pl.

  • Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści


Treści nieobjęte przepisami

Pliki zawierające odwzorowania cyfrowe oświadczeń majątkowych sędziów, asesorów i referendarzy sądowych (art.87 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych) oraz oświadczeń sędziów o członkostwie w zrzeszeniach, pełnieniu funkcji w organach fundacji, członkostwie w partii politycznej ( art. 88a § 1 ustawy z 27 lipca 2001 roku - Prawo o ustroju sądów powszechnych w zw. z art. 29 § 1 ustawy z 25 lipca 2020 r. - Prawo o ustroju sądów administracyjnych). Powyższe oświadczenia zostały przedłożone przez osoby zobowiązane przepisami w postaci dokumentów papierowych.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Tomasz Grabowski — email: koordynator.dostepnosci@lodz.wsa.gov.pl lub telefonicznie +48426350073 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Adres: ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź,
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Wejście do budynku jest możliwe schodami lub pochylnią usytuowaną obok wejścia głównego – wejście od Alei Henryka Jana Józewskiego. Obszar dostępny dla interesantów to parter i I piętro. Szatnia, biuro podawcze, kasa sądu i sala rozpraw znajdujące się na parterze nie wymagają pokonywania dodatkowych przeszkód architektonicznych. Dojście do wydziału informacji sądowej, czytelni akt i sal rozpraw znajdujących się na I piętrze wymaga skorzystania z windy i z pochylni, można również skorzystać ze schodów.

Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Zgodnie z przepisami, konieczne jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. W budynkach sądu nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przy wejściu do siedziby Sądu dostępne są mapy tyflograficzne, które obejmują strefę dostępną dla interesantów.
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia innej osoby - wyznaczonego pracownika sądu.


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W WSA w Łodzi można skorzystać z pomocy osoby tłumaczącej język migowy.  W celu umówienia spotkania prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy: koordynator.dostepnosci@lodz.wsa.gov.pl lub telefoniczny: 42 635 00 73. Czas oczekiwania na spotkanie do 7 dni roboczych.

 

Plik z raportem wygenerowanym w portalu sprawozdawczym GUS w dniu 19-03-2025r.:

PDFRaport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego - Stan w dniu 01.01.2025 r.pdf (142,21KB)